07 januari 2012

Idag har

några saker fastnat på foto :)

Tröja/väst/klänning eller vad man nu kan kalla denna skapelse till en liten bebis. Mönstret hittade jag på Ravelry och heter Southern star och storleken är 3-6 mån. Garnet är två olika merinoullsgarner och jag har använt stickor 4. Denna ska jag ge bort till en kompis som fick en bebis i höstas.

Dottern ville ha en knallröd sjal med fransar så det vara bara att tillverka en :). Denna är stickad i ett akrylgarn inte så himla kul men den gick fort. Jag använde stickor 5,5 och även detta mönster hittade jag på Ravelry. Sun and sea shawl. Jag anväde mönstret som bas men uteslöt dom rätstickade ränderna och hoppade över den virkade kanten och satte dit fransar i stället.


Jag har också stickat ett par lovikkavantar från boken Solveigs vantar (lånad på biblioteket) glömde bort dom i gårdagens inlägg. Vantarna är till dottern och det är bara broderiet kvar.

1 kommentar:

Tina sa...

Bebiströjan ser jättefin ut o visst är det kul att sticka till "småfolket"!

Boken Solwigs vantar, har jag oxå lånat en gång. Jag kommer inte att köpa den som jag först hade tänkt. Tycker att bilderna har för dålig kvalitet. Annars är boken bra!

Ha det bra // Tina